tisdag, oktober 27, 2009

Jaggillarintedenhärveckodagen (fast just den här tisdagen får godkänt)

Dagens diagnos: Pigg. Har sovit otroligt bra på sistone.
Dagens outfit: Camilla Norrback.
Dagens jobb: En lugn dag. Bara ett enda möte. Massa mejl, ett roligt från Skåne, några fanmejl till två omåttligt duktiga tjejer. Korrläsning på kvällskvisten (hade glömt att det visst var en bok som ska gå till tryck i veckan, which means onsdag).
Dagens frågetecken: Ska jag känna mig träffad? Njä. Har inget minne av att vi var sardoniska och giftiga.
Dagens lättnad: Nu kanske jag utmanar ödet, men fasen vad skönt det är med en fungerande mobil!
Dagens lunch: Raggmunk på Sallys med C. Trevligt. Och gott. Var väl sådär hundra år sen jag senast åt raggmunk.
Dagens vuxenpoäng: Ringde banken för att skaffa nytt Visakort (det gamla uppslitet, maybe it's a sign ...). En kvart senare hade jag skaffat pensionsförsäkring, ett fasträntekonto samt flyttat runt lite sparpengar för bättre ränta.
Dagens fix: Klipp på Ändra. I love it. Massagestol, mörkt schamponeringsrum, huvudmassage. Te, en biscotti. Och en frisör som fattar när man vill prata och inte.
Dagens förvåning: Klipp-Lotta berättade att fasaderna i Gamla stan renoveras för fullt inför nästa sommar. Men bara de nedre våningarna. Allt för att det ska se snyggt ut på det där prinsessbröllopet.
Dagens förläggaren tappar humöret: När jag stått ett bra tag och väntat på bussen vid Kornhamnstorg, 53:an kommer och kör förbi mig och de två andra som väntade. Då blev jag lite galen.

Och så ser jag mycket fram emot morgondagens frukost på Bakverket.

Inga kommentarer: