lördag, oktober 10, 2009

Fina lördagen

Dagens promenad: Från korsningen Odengatan/Roslagsgatan, via Sankt Eriksgatan och Hantverkargatan till Landstingshuset. Före och efter buss.
Dagens aktivitet: Planen var att röra mig i kvarter jag nästan aldrig befinner mig i längre. Secondhandkoll och lite annat. Slog till på finfina Permanent Vacationklänningen på Grandpa, Fridhemsgatan. (För ovanlighetens skull ett noga övervägt köp.) Brunch på Mississippi Inn, där jag träffade J, som som vanligt ville snusa mig lite på halsen. Hon är obsessed av min parfym. Senast vi sågs, i torsdags, gjorde hon samma sak. Kaffe i solskenet på Nytorget. På söder är det inte som i andra stadsdelar, på söder träffar man folk man känner. Det gillar jag.
Dagens läsning: Ett par manus till. Nu är högen i stort sett check. Så skönt! Och så nya Sonic.
Dagens låt: The Roots feat. Erykah Badu, You Got Me. Och den här.
Dagens nervösa: Fotbollen. Fint att Henke är tillbaka.

Inga kommentarer: