söndag, oktober 04, 2009

En helg


I går:
* Hemmajobb. Lite läsning och annat.
* Såg Till sista andetaget. Igen.
* Vin-, koft- och penninköp i regnet.
* En del av eftermiddagen och hela kvällen tillbringades med fina tjejerna (två skåningar, två norrländskor) i Bagarmossen. Bland annat världens sötaste lilla I. Henne kan man se mer av här. Och schuukt god kyckling i vin från nya Husmanskostboken.
* Och mitt i natten kom 39-årskrisen tillbaka. Wtf? Men blev lite uppiggad på vägen, det var fint.
I dag:
* Sovmorgon. Så himla skönt!
* Pyssel, lite redigering, en god gärning, massa te.
* Och just när jag klätt på mig, borstat tänderna och håret för att gå ut, kom hällregnet. Hällregnet. Väntade en timme tills det var uppehåll. Gick ut, hann knappt över Danviksbron, så hällde det ner igen. Och min fina plan gick lite om intet.
* Så gillar jag inte alls att det som först kändes som förkylning i fredags och som försvann i går, har kommit tillbaka.
* Men jag gillar att HIF slog Häcken i dag. Henke gjorde matchens enda mål.

2 kommentarer:

JoL sa...

Inte för att förringa 39årskrisen, men kanske hösten gör sitt? Har också känt mig lite sådär... melankolisk, jag vet inte, hur är det nu egentligen? ungefär. Så extra tydligt när det blir mörkt också, att man måste tända lampor på morgonen. Ja, allt det där jobbiga med att det inte längre är sommar.
Men du är INTE passé! (Tänk bara på dom där kvinnorna i Bonde söker fru. Mhm. Just det.)

Och sen måste jag säga att Jean Seberg är så snygg så man dör. Håret!! Tur att jag är nyklippt, annars hade jag fått lite panik över hur snygg frisyr hon har.

Cecilia sa...

Jo, kan nog vara så. den här hösten kom så plötsligt och blev så mörk så snabbt. I don't like.

Tack för uppmuntrande ord! Kände mig så gammal och tråkig i helgen, men glada tillrop från olika håll har nog fått det att lägga sig lite nu.

Jag vet, hon är som min stilikon, så snygg, så rätt. Och fatta att hon såg ut sådär redan 1960!