torsdag, oktober 22, 2009

Nej, det är inte influensan

Dagens diagnos: Tjock i halsen och lite febrig. I övrigt pigg. Då är det inte svinisen. Bara lite förkylning, typ. Fast nästan jobbigare att vara småsjuk än riktigt förkyld. Måste vara pigg igen på lördag klockan 15 och söndag klockan 14.
Dagens jobb: Två möten, sen gick jag hem och läste två manus.
Dagens finaste: Fick höra fina saker på ett möte. Som jag blev glad av.
Dagens trevligaste: Killen i kassan på Cajsa Warg.
Dagens näst trevligaste: Killen i luren hos Skandiabanken. Trots all förvirring.
Dagens obegripliga: Behöver byta ut Visakortet eftersom magneten är död. Men då spärras kortet från och med att banken gör ett nytt, och i ungefär fem bankdagar. Hur tänker de då? Att alla har femtielva kort att röra sig med? Att man har massa cash i plånboken? Att man är pojken med guldbyxorna? Eftersom jag har exakt en krona i börsen i dag får jag ringa igen i morgon. Och varenda gång måste de börja prata om det där jädra pensionssparandet.
Dagens invit: Från en kär vän. Till ett roligt uppdrag. Som jag inte alls har tid med. Så jag sa ja.
Dagens glada nyhet: 500 Days of Summer har äntligen premiär!
Dagens tv: Nu ska jag snart kolla på SOS Gute. Undrar om Ojet är med den här säsongen också.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Tack för tipset, ska absolut testat nån gång!