söndag, oktober 11, 2009

En skitlång lista. Igen.

1. Hur gammal är du om fem år? Meh tjata lite. Då har jag passerat 40 och lite till.
2. Vem var den senaste du träffade? Bortsett från den jag träffar oftast så var det kollegan S.
3. Hur lång är du? 167.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Bio: Coco -Avant Chanel.
5. Vem ringde du senast? Minns inte. Jag ringer ju inte så ofta.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Jag går förbi dig snart." Till P.
7. Vad är dagens planer? Dagen är snart slut, nu lite tv-titt, sen bok i sängen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Very married. Till döden skiljer dem åt, typ.
10. När såg du senast din mamma? 9 augusti.
11. Vilken ögonfärg har du? Ibland mycket blå. Oftast bara blå.
12. När vaknade du idag? Vid nio.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, gubevars.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma vid köksbordet. Eller New York såklart.
15. Vilken plats föredrar du minst? En knökad tunnelbanevagn.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I en superhärlig tillvaro, på alla plan.
17. Vad skrämde dig som barn? Att behöva sova borta.
18. Vem fick dig att skratta senast? Jag skrattar ju mycket, men just nu minns jag fan inte. Inte bra.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar både hemma och på jobbet.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Nästan utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jadå.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Tycker jag.
27. Vilken är din favoritglass? Nån B&J.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Säga Hej, CSN, här är alla pengar jag är skyldig er. Ajöss.
29. Tycker du om kinamat? Jodå.
30. Tycker du om kaffe? Gillar mycket, men kan inte dricka så ofta.
31. Vad dricker du till frukost? Te med mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Oftast till vänster.
33. Kan du spela poker? Nej.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Två.
37. Vill du ha barn? Vet inte.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite franska och spanska. Och så latin förstås!
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Efter att ha svimmat i tunnelbanan. För hundra år sen.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Klänningar.
42. Äger du dyra smycken? Nej, men jag gillar dem!
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fruktsallad.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte, känner många roliga.
45. Välj ett ärr på din kropp? Har ett lite snyggt på foten. Och ett i nacken, det kliar ibland, även om det var sådär 30 år sen jag blev sydd.
46. Vad har du för ringsignal? En helt vanlig.
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Inte jag, men mamma har nog sparat nåt. Tror jag.
48. Flirtar du? Ibland.
49. Var togs din profilbild för din blogg? I badrummet.
50. Kan du byta olja på bilen? Kan jag nog om jag måste.
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, fast jag borde ha fått flera.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Bokhoras Album.
53. Läser du dagstidningen? Ja.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte nån vecko-, men månads, typ. Sonic, Filter.
55. Dansar du i bilen? Händer.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Morgondagens komihåg.
58. När var du i kyrkan senast? Minns inte, längesen.
59. Vilken låt lyssnade du på senast? BKO, Stunder som den här.
60. Vad ska du göra nu? Gå och lägga mig.

Inga kommentarer: