måndag, oktober 19, 2009

Fin måndag

Dagens väder: Regn. Så jag tog bussen. Den börjar nu, tiden då jag åker 53:an härs och tvärs. Fast mest till och från Riddarhustorget.
Dagens jobb: Alltid lite trögt att komma tillbaka efter en mässa. Men i dag var ju en rolig dag, med Augustnomineringslunch på Postmuseet. Rabén & Sjögren kammade hem två nomineringar, vilket går att läsa om här. Efter lunchen var det tårta och bubbel på förlaget tillsammans med två väldigt glada författare.
Dagens diagnos: Kill i halsen. Som jag helt ignorerar. Och helt stel i ryggen.
Dagens sorg: Mina fina Paul Frank-solisar hittades i tre delar längst ner i väskan. Vad fasen skulle jag släpa med mig dem till Frankfurt för? Och de går inte att köpa på nätet.
Dagens längt: Köpenhamn.
Dagens låtar: Nytt från Prefab Sprout (var har Paddy McAloon hållit hus i alla dessa år?), Markus K och Nicolai & Nina.

Inga kommentarer: