söndag, juli 03, 2011

Saker man ser en söndag i juli

* Tjej med garderobens oformligaste tröja på sig. Den är snygg. På nåt sätt. (Även om det ser ut som jag är i nåt slags välsignat tillstånd. Är jag inte. Det blåste på Riddarholmen.)
* Turister i stora horder. Som går skitlångsamt. Som tvärstannar mitt i gatan. Som går i bredd hela familjen på fem personer inklusive barnvagn. Hallå! Man gör inte så.
* Femtio avtalsunderlag. Så nöjd jag kommer vara den där veckan i augusti när jag kommer tillbaka.
* Fyra tjejer som magdansar på Götgatan. Massa män stod och tittade på. Leende.
* Kille som joggar förbi i stans, eller kanske landets, minsta springshorts. Alltså, gick ju inte att inte titta. Tänk liten trosa.
* Sjuuukt många twitterinlägg från Almedalen.
* Ett bortglömt kuddfodral som hittills inte använts.

* Snart ser man nog också regnet.

Inga kommentarer: