lördag, juli 09, 2011

New York dag 5








Man blir onekligen lite seg i skallen av den här konstanta värmen. I dag har det mest varit gå gata upp och gata ner. Tog tunnelbanan till Macy's på 34th, köpte ett par skor till U där (ja, jag kan vara världens snällaste ex). Promenerade sen vidare på 6th/5th Avenue till 59th Street. Vilade lite utanför Applebutiken, vände om och promenerade alla 59 gatorna tillbaka. Fikade lite på bänken utanför McNallys. Läste lite. Kollade lite på en väska jag nog vill ha. Nu paus i lägenheten med största fläkten plus ac:n på kallaste.

Tunnelbanan på Prince St. Vit och blå i dag, inte svart. Ett skithögt hus. Tiffanys (måste jag alltid gå förbi). Ansiktssprej (skitskönt när det är hundra grader ute). Muffins från Le Pain Quotidien och kaffe från Starbucks intogs på en bänk utanför McNallys. Tunnelbanekonst, Prince St.

6 kommentarer:

365outfits sa...

Macy's på 34th... Mm, en av mina favoriter. Jag säger bara 5.e våningen och förvandla mig till elegant tant.

Cecilia sa...

Går alltid till Macy's dag 1 och laddar underklädesförrådet. Utbudet! Gotta love it!

365outfits sa...

Mm, dag 1 är bäst:) Gillar dina vita träskor på en av bilderna, vart är de ifrån? Vill ha!!!

Cecilia sa...

De är Hasbeens för H&M. Är precis lika sköna som de "riktiga" och köptes online för ett par månader sen. Gissar att de tog slut snabbt. Har gått i dem jättemycket här utan ont i fötterna.

emma sa...

är evian-flarran en såndär spray-vattenflarra som man ska ha i fejset när det är varmt?
för det verkar vara't!. varmt alltså.
roligt med så mkt bilder hälsar bild-freaket. :))

Cecilia sa...

Yes box. Rakt i fejan. Mycket skönt. Och i liten förpackning så man får ha med den på flygplanet. Så fiffigt.
Ja, mycket bilder blir det. Alltihopet kan ses här: http://www.flickr.com/photos/lillap/