onsdag, juli 06, 2011

New York dag 1

Långlång resa. Med "Is there a doctor on board?"-utrop och allt. Sämst var när vi var väldigt, väldigt nära gaten men inte fick komma ända fram. En timme blev vi stående. Med den här utsikten.

I passkontrollen gick det däremot snabbt, den stränga tjejen bakom disken tyckte det var dags för nytt pass. "You've got much more hair now." Sen dröjde bagaget hundra år. Och total förvirring på flygbussen. Som vi i och för sig tjuvåkte med. Lägenheten på Prince Street har det bästa läget man kan tänka sig, till exempel finns det snygga foton och många böcker att kolla på. Fin bokhandel i huset mittemot, nära till allt, trådlöst, ac ... MEN fem trappor upp. Skitsmala, skitbranta. Med resväskorna i handen trodde vi ett kort tag att vi inte skulle orka ända upp.


Vi fick burgare till middag. Och just det, det är micket varmt. Klockan är halv nio och det är 29 grader.

6 kommentarer:

Alex sa...

åh jag är så sugen på new york att jag inte vet hur jag ska stå ut tills i vår då vi ska dit...

Sofia sa...

var det någon doktor ombord?

Cecilia sa...

AMO: Det är ju fantastiskt härligt här. Förstår dig helt och hållet ...
S: Yes, det fanns en sån. Tydligen var det nåt knä som svullnat upp, ingen hjärtinfarkt eller nåt.

Sofia sa...

Tur! Låter läskigt med ett sådant utrop..

Anonym sa...

Å, jag sitter precis och letar boende i NY en vecka i september. Har du tips på var jag kan hyra lägenhet? Att läsa dina inlägg från stan får mig verkligen att se fram emot resan - första utan barn på åtta år. Tack för välskriven blogg.
/Elin

Cecilia sa...

Tack, vad roligt att höra!
Vi hyrde lägenhet via http://www.airbnb.com/new-york-city och det har funkat väldigt bra. Annars finns ju schyssta hotell som inte kostar skjortan, åtminstone när det inte är säsong. Ha en väldigt härlig resa, NY är fantastiskt! Alltid!