onsdag, juli 20, 2011

Onsdagens

Dagens diagnos: Lite trött. Men tog sovmorgon.
Dagens läsning: Se nedan. Plus nya Damernas som jag fick av mitt lunchsällskap.
Dagens to do: Tvätta.
Dagens goda gärning: När jag lät grannen Tobias ta en tvättmaskin. Han blev "överlycklig".
Dagens dåliga plan: Ta 2:an till Stureplan pga tidsbrist. Varmt plus tog lång tid.
Dagens trevliga: Åt räksallad på Sturehof med Marie. Väldigt trevligt. Vi fick ett glas vin till maten. Och M bjöd! Very lyx!
Dagens to do 2: Köpa den där klänningen jag provade i går. Gick till Hope-butiken på Norrlandsgatan. Där kostade den tvåhundra spänn mer än på NK. Varför det? I don't know. Gick således till NK, provade igen, upptäckte ett hål, beställde en ny, ska hämtas i morgon. Snygg är den.
Dagens to do 3: Köpa ny duschslang + munstycke på Clas Ohlson. Nu monterat, ska snart invigas.
Dagens kändis: Stellan Skarsgård på Tjärhovsgatan. Han gick så nära, så nära. Och jag blev lite starstruck. Han är ju stjärna for real. Och lång. Och snygg.
Dagens kaffe: UD-bageriet.
Dagens samtal: Lillebror och pappan. Brorsan imponerad av att jag varit på Clas Ohlson (varför det, kan man undra). Pappan irriterad, hade fått sin andra fortkörningsböter i livet. Han har kört bil i typ 58 år. Och med tanke på att dödsannonsen var i tidningen i dag kunde kanske de där kilometrarna för fort förklaras.
Dagens kväll: Tillbringas med Cia i närheten av Nytorget.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var det nära Östgötagatan du gick nära Stellan? Han bor väl där...

Anonym sa...

Mina senaste kändisar är Skavlan och Bonnevie i regnet i Fiskebäckskil! Schpännande.

Cecilia sa...

Han bor nästan precis i hörnet Tjärhovsgatan/Östgötagatan. Det var på Tjärhovsgatan jag såg honom :)
Skavlan & Bonnevie syns också till här i krokarna ibland. Det är på söder det händer!

Anonym sa...

Jag vet. Har en släkting som bor i samma hus som honom :) Stellan är klart mer spännande än Petter som jag mötte i Lysekil idag... Håller med om söder. Det är där det händer.