lördag, maj 23, 2009

I dag är förläggaren på västkusten, eller som vi också säger: bästkusten


Dagens ställe: Göteborg.
Dagens hotell: Rubinen. På Avenyn.
Dagens promenad: Har tillbringat större delen av dagen med att promenera. Och äntligen har jag förstått lite av hur den här stan hänger ihop. Så nöjd. (Även om jag oftast när jag är här bara måste hitta från hotell Heden till mässan och tillbaka.)
Dagens möte: Fikaträff i Haga med en författare vars debut vi ger ut nästa höst.
Dagens väder: Sol! Har blivit lite röd på näsan.
Dagens kändis: Ruben Östlund i Haga. (Filmregissör. Snygg. Passade bra i Haga.)
Dagens var är han: Varenda gång jag varit i Gbg de senaste åren har jag sett Janne Josefsson. Men inte i dag. Dock berättade författar-H att han glömt sitt passerkort på hennes skrivbord häromdagen.
Dagens inköp: Det blev ett litet på Twist & Tango. Som jag spanat på ett tag. Plus ett vykort till mamman & pappan. Dom gillar att få post.
Dagens syn: Stan vimlade av svensexor. Den ena pinsammare än den andra.
Dagens goda nyhet: Att kompis L får lämna sjukhuset i morgon.
Dagens konstaterande: Från göteborgaren: "Du är visst alltid på resande fot." Inte alls sant egentligen, bara de här konstiga veckorna.
Dagens tv: Schyffert på SVT. Sådär kul so far.

Inga kommentarer: