lördag, december 20, 2008

Sista lördagen innan jul


Dagens insats: blodgivning på Södertappen. Alltid blodbrist i juletider - gå dit! Man blir extremt väl omhändertagen, alla sköterskor är världens snällaste och trevligaste. Och man får hur många mackor och festis som helst. Och present.
Dagens inköp: godaste julskinkan på Sandströms i Söderhallen
Dagens äntligen: inramning inklusive upphängning av fyra Sthlm Illustration-konstverk. Köpte dem för ett år sen, så det var väl på tiden ... Snyggt blev det också, as seen above.
Dagens mat: färska räkor. Goda!
Dagens revival: Harry Potter och Fången från Azkaban. Har på nåt mysko vis glömt det mesta av den boken/filmen.
Dagens pinsamma: snart final i Dansbandskampen. Vem kollar? Jo, jag antagligen. Jamen, fråga inte varför. Och jag har säkert en bok i handen samtidigt.
Dagens (och även gårdagens) dåliga: att jag lyckades med konststycket att irritera en person - på riktigt. Tror jag. Det började med att jag gav bort personen i frågas nya leksak och så blev det bara värre ... Nu ska vi inte ses på typ tre veckor och vi är kanske osams. Sånt gillar inte jag.
Dagens besvikelse: för en kort stund fick jag för mig att jullovet hade börjat. Det var fel, det börjar på tisdag eftermiddag.
Dagens insats 2: storstädning + julmysfix. Ser riktigt snyggt och trevligt ut här hemma. Luktar också ovanligt gott (kanske lite för gott) tack vare julklappen från Essen. Ett ljus som doftar bibliotek. (Har hittills alltid dissat doftljus, men det här måste jag väl ändå ge en chans. Risken är dock att jag kommer att få kväljningar vilken dag som helst.)
Dagens låt: Håkan H. Gårdakvarnar och skit. Eller kanske Eldkvarn. Maria inför gud (jag får tårar i ögonen fortfarande).
UPDATE: Nä, inte en bok i handen samtidigt med Dansbands-ni-vet-vad, utan en dator med spotten + hörlurar. Dansbandsmusik som man bara behöver se, inte höra, är helt okej faktiskt.

Inga kommentarer: