torsdag, december 04, 2008

En mörk kväll

även idag. Nu är klockan 17.55 fast skulle lika gärna kunna vara mitt i natten. Snart drar jag iväg till ett konkurrerande förlag och dricker glögg. Eller kanske hellre nåt annat, börjar redan efter två gånger bli lite trött på den där glöggen. Hoppas på att träffa några trevliga där.

I dag annars en förvånansvärt exekutiv dag. Läste spännande manus innan lunch, sen full fart hela eftermiddagen med budgivningar och annat. I morgon eventuellt ett intressant besked. Eller kanske inte ...

Dagens låt: Moneybrother. It's Been Hurting All the Way With You, Joanna.

UPDATE: Glöggen var en rätt lam tillställning. Eller så var det bara jag som var svårflörtad. Fick köpa den fina salladsboken från Arom. Allting ser gott ut! Synd bara att det inte riktigt är salladssäsong just nu, annars skulle jag ha lagat mig igenom boken genast!

Och apropå mat såg jag det osannolika matprogrammet Sjön suger när jag kom hem. Johan Ulveson och Lennart Jähkel lagar mat med några kompisar. I går Vanna Rosenberg och Jens Linder, ute på Fejans krog. I regnet. Maten blev god och jag skrattade flera gånger. Härom avsnittet var Johanna Westman med, det var också mycket underhållande. Synd bara att jag missade avsnittet med bästisarna Kristina Lugn och Carin Götblad. Kan nog ha varit kul. Fast jag fattar inte varför det går på Kanal 9, borde gå på bästa sändningstid på 5:an.

Inga kommentarer: