söndag, december 21, 2008

Fjärde advent

Dagens bästa: att jag har bestämt mig för mellan vilka två små, små datorer slaget nu står. I morgon blir det butiksbesök för kläm och känn.
Dagens 14-16: parmakyckling, vin, te, portvin och fudge i en rasande fart
Dagens måste: slå in sista julklapparna medan sambon är och repar. Hoppas inte han märker ingreppet som skett i skivsamlingen.
Dagens överraskning: att Peter tar över efter Horace.
Dagens ånger: att jag har drivit en sak lite för långt. Borde bara ha knipit igen. Hur svårt kan det vara?
Dagens bra: solen!
Dagens nja: två blomstergrupper från S&S. Jag som inte ens gillar sånt där. Fast det var fint att de skippat hyacinterna för min skull.
Dagens fan: varför har vi inte bjudit hit folk till den 27:e än? Känns lite sent nu eller?
Dagens låtar: min svenska oldieslista på spotten. Just nu This Perfect Day.

UPDATE: Inbjudningarna är ute. Hoppas det är fler än B&B som kan komma. Nu: fundera på menyn. Allt annat än julmat är parollen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens konstaterande: Det är lätt att vara efterklok