onsdag, december 31, 2008

Hej då gamla, hej nya!

Nä, jag la mig inte ner och skrek när Asusen inte fanns på Siba - i dag heller. Däremot tog jag i med myndigaste rösten när jag frågade de två mycket unga Sibakillarna hur deras rutiner egentligen ser ut. Dom fattade ingenting utan skyllde allt på sin kollega, den som jag träffade i går. Moget, killar, att ta ansvar verkar inte vara nåt för er. Service verkar inte heller vara er grej, typ: Vi kan ju ringa dig när den kommit in i nästa vecka (eftersom lagersaldot som står på hemsidan obviously inte är sant). Men o nej, bye bye, kunden. Som aldrig kommer att komma tillbaka. (Och om lillbrorsan läser detta: Ja, jag vet vad du brukar säga om dom där kedjorna, men din affär har ju inga datorer ...)

Jaja, det kunde väl ha varit värre. Köpte en handkräm på Kiehls istället. Och nu funderar jag på om nya, mycket snygga rea-klänningen ska på till kvällen. Jag är så nöjd med den, även om den kräver dragkedjeassistans. (Måste komma ihåg det! Om jag inte lyckas bli lite mer akrobatisk under nästa år.)

Och som nyårslöfte finns bara en sak: tålamod.

Gott nytt 2009!

Inga kommentarer: