söndag, december 28, 2008

Årets


bar: Bar Rouge
blogg: bokhora.se
besvikelse: att HIF var så nära, så nära men inte kom ända fram
bok: En dramatikers dagbok. Lars Norén
bästa prylar: nya iPoden + högtalaren från N.Y.
diskussion: Bra eller dålig? Snygg eller ful?
familjelycka: lillbrorsan har äntligen stadgat sig
film: Sex & the City (fast mest sedda: The Holiday)
första vårvärme: Bologna i april
händelse: att jag äntligen kom i väg till New York
insikt: att klänning är det smartaste klädesplagget alla kategorier
konsert: Håkan på Cirkus, Eldkvarn i Tanto
kväll: en sommarkväll på Rörstrandsgatan
låt: With Every Heatbeat. Kleerup ft Robyn + No One's Gonna Love You. Band of Horses
ord: omtag (och då handlar det inte om gardiner)
roligaste: måste nog vara bokmässan - den hade allt i år. Inklusive lovely Meg Cabot!
skratt: på julfesten
skönaste veckor: semestern på landet (veckor som också kändes som årets längsta)
snyggaste: Jude Law (och kanske nån till)
stad: New York, såklart
stoltaste: Augustnomineringen
sysselsättning: sms/facebookande
sötaste: Iris, född 29 oktober
tre skivor: Hello Saferide, Eldkvarn, Frida Hyvönen
tuffaste: jobbhösten
uppfinning: Spotify
upptäckt: alla gubbar/snubbar med skägg. Vissa sjunger dessutom läskigt bra.
utveckling: att jag stressat mycket mindre senaste halvåret
överraskning: oväntad uppmärksamhet från oväntat håll

För övrigt har jag inte börjat pensionsspara, amortera eller tänka på framtiden i år heller. Jag har varit på Wardrobe alldeles för ofta för plånbokens bästa. Jag har inte träffat gudbarnet så ofta som jag velat. Har inte heller lagat middag i veckorna som jag borde, och därför haft matlåda till jobbet för sällan. Har skjutit upp alltför mycket till morgondagen, eller värre, till veckan efter.
Fast jag är nöjd med att jag har blivit bättre på att säga nej, på att rensa i bokhyllan och med att jag inte alls tagit mitt förnuft till fånga, snarare tvärtom.

Inga kommentarer: