fredag, september 11, 2009

Fem dagar på Rivieran




Har haft fem helt fantastiska dagar i Cannes. Allting har varit helt perfekt. Och jag funderar febrilt på vad jag ska göra för att få komma till Villa Oxygene igen ...
Veckans sköna: Vädret. Tjugoåtta-trettio grader. Tjugosex i poolen. Strålande sol nästan hela tiden. Och långa, ljumma, mörka kvällar.
Veckans weddingplanner: Bruden. Jesus, vad hon har planerat och fixat. Och det var inte mycket som inte gick som det skulle.
Veckans hoppla: När lillebror på bröllopsdagens morgon inser att han glömt sin skräddarsydda smoking i Helsingborg. (Bruden var lyckligt ovetande tills vigseln var över.)
Veckans hoppla 2: Brudgummens syster som glömt de två talen hemma på köksbordet. Men med hjälp av en snäll kollega och en handyman kom faxet till slut fram.
Veckans fina: Inte ett öga var torrt när de kom nerför trappan, L & M.
Veckans vita: Temat för bröllopet var svart och vitt. Alla gäster var vitklädda. Och jädrar vad snyggt det blev.
Veckans underhållare: Brorsans gamla kompisar från Hbg. De vet exakt hur man gör när man festar.
Veckans snyggskor: Prästen vinner det priset. Lätt.
Veckans badare: Jag. Utan tvekan. Hade bara behövt bikini plus den vita klänningen.
Veckans goda: All mat vi ätit. I huset och på lokal.
Veckans killar: Toastmastrarna, P & P.
Veckans talare: Brorsans ena bestman höll ett helt fantastiskt tal.
Veckans talare 2: Och jag kan också vara rätt nöjd. Hade hittat massa gamla bilder som projicerades på väggen. Brorsan satt mest och gapade.
Veckans andra party: Bbq dagen efter. På brudens födelsedag. Nästan alla gäster kom tillbaka och det var lika roligt en gång till. Som dessutom piffades upp av att brorsan kastade i sig själv och frun i poolen. Sen blev det klädsim för flera av oss.
Veckans mest oväntade: När en av de gamla kompisarna frågade om inte jag kunde tänka mig att gifta mig med honom. Han hade tänkt fråga redan när han var sjutton, men inte vågat. Nu är han trettiofyra ...
TACK snälla L & M för att ni ställde till detta fantastiska!

Inga kommentarer: