tisdag, september 29, 2009

Börjar bli lite trött nu, va?

Dagens kalla: Promenaden till holmen. Höst. Brr.
Dagens insikt: Just det, måste köpa nåt nytt slags ytterplagg.
Dagens humör: Blä. Mässan börjar kännas i kroppen.
Dagens jobb: Bara massa akutgrejer. Vid 17 kunde jag sätta igång med det där jag egentligen skulle göra.
Dagens roliga: Blev uppiggad i slutet av arbetsdagen. Apropå bulldeg. Och hungrig av att redigera recept.
Dagens middag: G och jag delade på en halv påse potatischips medan vi hade lägga upp bilder på facebook-utbildning.
Dagens andra insikt: En hel månad tills jag har klipptid! Hur blev det så? Känner mig redan långhårig. (Nej, sånt här fattar inte ni med långt hår, men ni med kort borde.) Eller så kanske jag ska tänka att jag odlar. (Brukar ju gå jättedåligt med det här håret som växer mer på bredden än längden. Men om jag får en sån där Michelle W-frisyr, så kanske ...)
Dagens andra roliga: Försöker peppa med festliga saker. Komma ihåg roliga saker från förra, korta veckan, som kan få mig att härda ut den här långa veckan. Och så ska jag tänka på att jag snart ska få åka till Köpenhamn. Det är roligt.
Dagens plan: I säng tidigt. Ett måste.

Inga kommentarer: