söndag, september 20, 2009

En dag som vilken som helst, liksom

Dagens världshändelse: Den gigantiska kranen som kunnat ses i Saltsjöqvarn typ de senaste fyra åren är nu borta. Konstigt. Och jag märkte knappt ens att de tog ner den. Tysta som små möss var de, de där kranmännen.
Dagens aktivitet: Vaknade i ottan i dag igen. Läste manus. Fixade och donade. Planerade mässan lite till. Strök en och annan klänning. Tänkte ut packningen till mässan.
Dagens promenad: Till och från PUB.
Dagens inköp: Nytt finschampo och -balsam på bra, billiga stället på PUB.
Dagens fika: På Publik. Hade mina aningar att jag skulle träffa på en viss författare där. Och minsann, det gjorde jag. Och det kom en bokbloggare till, som var den egentliga anledningen till att författaren var där. Mycket trevligt.
Dagens bra: "Extended internet family." Copyright Nick Hornby.
Dagens nej, just det, det är ju därför jag inte gillar att åka buss: Tog 53:an en bit pga tung matkasse. Ånger 1: Fick vänta länge. Väldigt länge. Ånger 2: Sådär femtio stycken gubbar och tanter i åttioplusåldern skulle gå av vid Vikingterminalen. Det tog tio minuter. Ånger 3: En kvinna tvärsöver gången började plötsligt flossa tänderna. Med en sån där tandtrådsklyka, ni vet. Men alltså, på bussen! Man smäller ju av. Och för säkerhets skull petade hon sig i näsan efteråt. Att inte nåt av hennes tre barn sa till henne är ju helt obegripligt. Jag hade gått av bussen om det var min mamma.
Dagens schizo: Jag bloggar här också. Eftersom jag inte har så mycket annat för mig.

2 kommentarer:

läsdagboken, camilla sa...

så det är du som är förläggarbloggen - how cool!
instämmer - mkt trevligt igår

Cecilia sa...

Yes, that's me! Hoppas vi får ses fler gånger