tisdag, januari 13, 2009

Tisdagens

Dagens nej: Alltså varför är tisdagar så förfärliga? Jag fattar inte. Tisdagar är som januari, vilket betyder att man är sitt allra blekaste och tristaste. Lägg till det lite småful i håret och lite halvdant ögonskuggad. Fy.
Dagens smak: Philadelphia, god skinka, fransk senap, gurka - på en macka.
Dagens jobb: Det kan man undra ... några packade kartonger, ett manus som lästs, sen minns jag inget mer.
Dagens accessoar: Lincoln Park
Dagens jag fattar inte: Att vissa frilansare kan överleva trots sin mycket långsamma takt.
Dagens höjda ögonbryn: Det väldigt dyra brödet jag köpte nyss. Gott, men var går gränsen?
Dagens roliga: J som i godan ro satt och åt lunch med mig, berättade om hur skönt det var med en mötesfri dag ... ungefär samtidigt som hennes mobil ringde: Hej, ditt besök är här nu.
Dagens fundering: Var i nya rummet ska anslagstavlan sitta? Och viktigare: Var ska kronprinsessan placeras?
Dagens förolämpning: Måste väl ha varit i morse när jag blev kallad tonåring. Fast jag förolämpade tillbaka.
Dagens låt: Warren G. Regulate.
Dagens underdrift: Jo, det blir en intressant vår.

Inga kommentarer: