lördag, januari 17, 2009

Lördagens


Dagens men herregud: Alltså, jag är 38. Borde man inte vid det laget ha lärt sig att det är en dålig idé att knappt äta nåt alls utan istället dricka typ fem glas vin? Så dumt. Jag har betett mig som en tonåring hela veckan, känns det som.
Dagens film: Tillsammans är man mindre ensam. Var väl inte så himla toppen egentligen, men den hade ändå nåt. Och Audrey Tautou är ju väldigt gullig i sitt korta hår.
Dagens läsning: Läste Ann Heberleins fina, fina Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva i morse. I ett enda svep. Blev helt tagen av hennes historia. Så rakt och enkelt berättat. Så utlämnande. Så modigt.
Dagens boktips: Richard Yates Revolutionary Road. Den var precis så där bra som jag trodde. Fast jag hade lite småont i hjärtat genom hela boken. Ser fram emot filmen. Kan bli väldigt bra. Nu ska jag fortsätta på Dennis Lehanes tjockis som jag småbörjade på häromdan.
Dagens middag: Veckans dos av rött kött is coming up. Gott.
Dagens måste komma ihåg: Att kolla på tredje delen av De halvt dolda på SVT Play.

Inga kommentarer: