tisdag, januari 20, 2009

Bokhora frågar, förläggaren svarar

1. Vilka författare köper du alltid inbundet?
Bodil Malmsten, nästan alltid. Förut även Klas Östergren, men det tog nog slut efter Gangsters.
2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Klas Östergren, Slas.
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
En bloggare som i en kommentar om SL (!) tipsade om Willy Vlautins Northline (apropå att jag gillar Frozen River). Och så läste jag nyss om Alexandra Potters Who's That Girl här. Två helt olika böcker som nog sammanfattar mitt läsande rätt bra. Kommer snart att beställas.
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Torbjörn Calveros & Christer Olssons fotobok. Till sambon i födelsedagspresent. Han blev glad. Och Lasse Wierups Infiltratören. Till samma sambo. Han läser den nu. (Tror jag.)
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nope. Skulle gärna vara en flitigare bibblobesökare, men jobbet tillåter inte hur mycket egen läsning som helst. Men på jullovet var jag på Diesel tre gånger! Och lånade massa böcker.
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Dennis Lehanes Ett land i gryningen. Och så några jobböcker förstås.

Inga kommentarer: