torsdag, januari 29, 2009

Och så gick ännu en torsdag i våra liv


Dagens lyssning: A Camp. Är helt hooked på Colonia. Lyssnar och lyssnar. Golden Teeth & Silver Medals är så väldigt bra. Och det är helt rörande hur dom sjunger till varandra, Nina & Nicolai.
Dagens lika som bär: Tycker att en kille på jobbet är lite lik Nicolai Dunger. Hm, måste kolla lite noggrannare. (Eller så har jag bara lyssnat för mycket och börjat hallucinera.)
Dagens kändisspotting: Sofi Fahrman. På förlaget. Hon var väldigt liten, smal som ett sugrör med väldigt blont hår. Jag fick peka ut var toaletten låg. Spännande.
Dagens diagnos: Känner mig lite svag. Kanske är det kollegans prat hela dan om olika sjukdomar. Nu har jag i alla fall ätit leverpastejsmörgås (järn) och fruktsallad (vitaminer) till kvällsmat. Och kanske känner jag mig lite piggare.
Dagens fundering: I går på Kulturnyheterna intervjuades en snubbe som jobbar på Centrum för assymetriska hot- och terrorismstudier. Alltså, jag fattar inte det där riktigt. Vadå assymetriska? Får fråga O som har ett förflutet på försvarshögskolan.
Dagens tv: Ett gammalt SATC-avsnitt. (Och så såg jag nyss en trailer för treans söndagsfilm: The Holiday! Den kanske jag inte behöver se igen, för femtonde gången. Fast Jude Law är ju alltid Jude Law ...)
Dagens sköna: I morgon bitti är det sovmorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också köpt Colonia, men jag är så långt efter i lyssningen. Inte ens ett helt varv på hela skivan än! Ska ladda över den på iPoden nu, så i helgen blire maximal tjejlyssning.