fredag, december 23, 2011

23. Berätta om ditt bästa julminne

Vi är inte någon särskilt julfirande familj, och de senaste tio jularna har firats i väldigt liten skala. Det jag minns bäst från när jag var barn var när min bror började gråta när tomten kom, när vi firade hos mormor och morfar och jag fick ha min specialklänning på (den jag alltid hade hos dem), att alla åt lutfisk utom morfar som fick torsk, när min moster hade träffat en ny kille som gärna ville diska men vägrade använda diskmedel ... Dessutom sprang mosterns hund bort samma julafton. Alltså ingen dans kring granen eller mandel i gröten hos min familj.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

God Jul fina du. Hoppas vi ses snart och vad roligt (ROLIGT) med din lycka :) kram A.

Cecilia sa...

God jul till dig också! Och låt oss ses snart. Kram!