torsdag, december 22, 2011

101 saker

jag tycker om ...
  • Äggmackor.
  • Doften då det regnat på varm asfalt.
  • När vintern blir vår och det droppar från taken.
  • Nysopade gator och småskorna plockas fram.
  • Fräknar som visar sig när solen skiner.
  • Pussas.
  • Åka bil jättelångt.
  • Pad thai.
  • Noll olästa mejl.
  • Dricka vin på en tisdag.
  • Påste med okonstig smak.
  • Frågesport.
  • Bada i havet. Det riktiga, salta.
  • Gå till frisören, få huvudmassage och finkaffe, bli snygg.
  • Se någon på tunnelbanan som läser någon av våra böcker.
  • Oväntade sms.
  • Lägga vantarna på den perfekta secondhandklänningen.
  • Promenera till jobbet. Speciellt den där biten över Slussen.
  • Min iPhone.
  • Hitta en postit på badrumsskåpet tidigt på morgonen.
  • Nagellack som håller längre än två dagar.
  • Chokladfabrikens lakritskola.
  • Det första utekaffet på våren.
  • Doften av nyklippt gräs.
  • En mjuk nacke.
  • Den där gropen vid nyckelbenet.
  • Danska tv-serier.
  • Prince Street, NY.
  • Hamburgare.
  • Champagne.
  • Michelle Williams. Särskilt hennes frisyr.
  • Åka tåg lagom långt.
  • 60-talsmönster.
  • Att ha lägenheten full av tända ljus.
  • En helt obokad arbetsdag.
  • Oväntade besök.
  • Min balkong, med finfin utsikt och som blir jättevarm när det är sol.
  • När körsbärsträden blommar.
  • När någon längtar efter mig.
  • Spanarna.
  • Långpromenad med kameran på magen.
  • Min bokhylla. Snygg, lagom full med sånt jag gillar.


  • Dansa discodans flera timmar i sträck.
  • När jag kan bocka av saker på den skitlånga attgöralistan.
  • SVT Play.
  • Dagen då ett av två par strumpbyxor åker av.
  • Trätoffelsäsongen.
  • Inställda internmöten.
  • Äta frukost med nya kompisar.
  • Borsta tänderna.
  • Köpenhamn.
  • Mad Men.
  • Charkbricka på UD.
  • Springa på en kompis på stan.
  • Old school-Porschar.
  • Nytvättade lakan.
  • Hångla.
  • Tygkassar med lagom långa handtag.
  • Bara hela strumpbyxor i garderoben.
  • Jude Law i The Holiday.
  • Dricka prosecco på torget i solen i Bologna.
  • Sephora. Vill ha allt!
  • Physalis.
  • Hitta den ultimata handväskan.
  • En nybokad resa.
  • Få vakna utan väckarklocka.
  • Gå över Katarina kyrkogård i skymningen.
  • Den här scenen i Prinsessa på vift.



  • Läsa om Maken. Eller bara några kapitel.
  • Upptäcka nya sidor hos människor jag gillar.
  • Cocktailkapris.
  • Timmarna efter ett kiropraktorbesök då jag är mjuk och fin.
  • Det här citatet: "Kärlek är inte att hitta nån att leva med, det är att hitta nån man inte kan leva utan."
  • Clementiner precis runt jul. Utan kärnor, tunt skal, sådär liksom svala.
  • Ett manus som visar sig vara skitbra.
  • Eternell-ljusstakar.
  • The Selby.
  • Snygga klockor, gärna från 70-talet.
  • Mikrofonhår.
  • Märta Tikkanen.
  • Att vara först på kontoret på morgonen.
  • Hemmafest på en måndag.
  • Nina Hemmingsson.


  • Hitta den perfekta presenten till någon jag tycker om.
  • Snygga anteckningsböcker.
  • Pilot V5 Hi-tecpoint 0,5 (en penna alltså).
  • Komma på att det är fredag dagen därpå.
  • Slå in fina julklappar.
  • Små fiffiga apparater.
  • Att komma på att jag bokat första klass på tåget.
  • Hello Saferides sjukt fina video till Arjeplog.
  • Någon som säger: "Å, du måste lyssna på den här låten. Den är så bra."
  • När jag inser att jag tagit rätt beslut i svåra frågor.
  • Mina fina kollegor som är så bra.
  • Överraskningsjulklappar!


  • När HIF vinner allsvenskan.
  • Platt huvudkudde.
  • Små små oliver med pepparrotssmak.
  • Alla kloka bloggare jag följer.
  • Mustaschplåster.
  • Livet. Fasen vad bra det är nu.

2 kommentarer:

Nanna Bylund sa...

Åh. Fin lista. God jul!

Cecilia sa...

Det tog ett tag att komma på så många saker, men det var kul :) God jul, du också!