söndag, maj 09, 2010

Zzzz ...

I går åt JoL och jag frukost på godaste Bakverket. Sen var det som om nån klubbat ner mig. Så himla himla trött. Säkert det där pollenet som tagit över världen helt. Men så tradigt att inte vilja göra annat än ligga i soffan och halvsova.

I dag är det bättre. Har tokstädat lägenheten (alltså diskat krukor, klorinat bort äckliga saker i tvättmaskinen, you name it), läst lite, och snart matlagning. Ordningen återställd. Typ. Hann också kolla en av mina gamla favvofilmer, En Avoir (ou pas). Franskt och fint. Med en fräknig huvudrollsinnehavare. Och så lyssnar jag på massa gammal musik jag nästan glömt. Saint Etienne, Portishead, filmmusiken till trikolorentrilogin ... Shuffle är ju smart grej. (Alltså, det visste jag ju, men sällan jag lyssnar många timmar på iPoden att shufflen liksom märks på riktigt.)

Inga kommentarer: