fredag, maj 14, 2010

Love ledig fredag!

Dagens jobb: Eftersom jag vaknade i vanlig tid passade jag på att klämma två små manus innan frukost.
Dagens förvirring: Det blir konstigt i mitt huvud när det är röda dagar mitt i veckan. Tog en lång stund innan jag kom på att det är fredag i dag, inte lördag. Men bra missförstånd, en extra dag liksom!
Dagens promenad: Lång. Kvarnen till övre delarna av Drottninggatan, därifrån via Slussen, etc till Nytorget.
Dagens outfit: Inkluderade bland annat ett par cerisa strumpbyxor. Piggar alltid upp.
Dagens väder: Fint. Fast regnet har hängt i luften.
Dagens plan: Ett ytterplagg. Vet exakt hur det ska se ut. Finns såklart inte att uppbringa.
Dagens kap: Finfin klänning på Beyond Retro. 229 kronor. Exakt så ser bra shopping ut. Snyggt, billigt.
Dagens nu stöttar vi systerföretaget: Köpte en inbunden bok på Aka Skrapan (var nog ett år sen senast, och då samma författare): Lilla stjärna av John Ajvide. Måste ju se what the fuss is about. Och så slank en Vogue US ner också. Med SJP på omslaget. Gillar henne skarpt.
Dagens dejt: Med L på Nytorget. Medan jag väntade dök fyra av mina fjortonårskompisar upp. Alltid lika roligt!
Dagens middag: Biff bea. (Finns de som hävdar att jag är tokig i biff. Det är jag inte. Men det är väldigt gott. Särskilt ibland.)
Dagens skiva: Band of Horses. Infinite Arms. Sjukt bra. Lyssna genast!

Alltså, bilden ska illustrera söders Kungsan, parken vid Folkunga är full av blommande körsbärsträd, syns inte riktigt här, men skitfint irl.

4 kommentarer:

Hon som gick sa...

Blev nyfiken på vad du menade med "Fuss.." om Lilla stjärna?
Har sträckläst den hela eftermiddagen - mycket bra men otäck.

Cecilia sa...

Fusset = vilken radio/tv/tidning jag kommit i närheten av senaste veckan har det pratats om Lilla stjärna. Nyfiken, såklart! Blev lite besviken på Människohamn, hoppas på denna!

emma sa...

bra musikval dära! :D

Cecilia sa...

Och i dag lyssnar vi på The National, http://open.spotify.com/album/6k54ZuG2Z49HQRbJdO65b5. Funkar garanterat lika bra i Småland!