måndag, maj 17, 2010

Måndagens

DAGENS VILL HA: Snälla, trevliga människor.
DAGENS KLÄDSEL: Svart, tunn klänning från COS. Med ärm som slutar i armvecket, perfekt längd! Och Fly London-skorna.
DAGENS SMINK: Brun Sephorapenna, brun Cliniquemascara, rött läppstift från Mac. Sen blev det alldeles nyss röda naglar, London/Mavala.
DAGENS FRISYR: Rätt snygg faktiskt.
DAGENS HÄNDELSE: U flyttade in i lägenhet i Borlänge. Konstigt.
DAGENS LÅT: Infinite Arms med Band of Horses. Kan inte sluta lyssna.
DAGENS PLANER: Ta med mig jobb ut i solen på eftermiddagen.
DAGENS SAKNAD: Tålamod.
DAGENS DUMMASTE: En person.
DAGENS SJUKA: Inte så allergisk som jag borde. Mycket skönt.
DAGENS DROG: Blåbärsjuice från Good Store.
DAGENS ROLIGASTE: Skitfina illustrationer till två böcker låg i inkorgen och väntade. Av två mycket begåvade kvinnor.
DAGENS FAVORIT: Jude Law i Breaking & Entering som börjar nu.
DAGENS KÖP: Ingenting.
DAGENS HUMÖR: Först jättebra, sen blev jag lite sur, efter det helt okej, men gnutta irriterad (se ovan).
DAGENS ORD: Sol.

2 kommentarer:

Missy sa...

MYCKET innehållsrik dag ändå.

Dumma människor ska man inte bry sig om. De är ju dumma! 'nuff said.

Cecilia sa...

Och då sa jag inget om att Plura och Lill Lindfors befann sig på gården på jobbet på lunchen. Visserligen bara under nån minut, men ändå!

Nä, de dumma skiter jag i. Fast det är svårt ...