torsdag, januari 06, 2011

Röd torsdag

Ogillar skarpt när det är helgdag mitt i veckan. Har inga problem med att vara ledig, men söndag på en torsdag går bort.

Det är sjukt mycket snö i Sthlm nu. Blir bara mer för varje dag. Går knappt att ta sig fram. På riktigt. Trappan från bussen till huset = borta. Snövallar överallt, omväg på en kilometer eller sjunk ner tre decimeter - bara att välja. Har sagt det förut, men om man går skadefri/levande ur den här vintern får man vara glad. Ett benbrott alternativt istapp i huvudet är aldrig långt borta. Behöver jag säga hur mycket jag längtar efter våren? Eller i alla fall efter ingen snö. Nästan omöjligt att tänka att det nån gång (undrar när fasen då) kommer en tid då man inte måste ha minst två par strumpbyxor, extra kofta, extra varma vantar, ullsulor i skorna (och samma jäkla skor vareviga dag), en halv balsamflaska i håret om dagen (elektriskt hår finns väl bara på vintern?), extra super barrier repair whatever- kräm i ansiktet ...

Och så har jag uppgraderat Airen, det varenda snubbe jag följer på Twitter gjort i dag. Vissa har nästan gråtit av lycka. App-storen är snygg, men gråtit har jag inte gjort.


Inga kommentarer: