måndag, januari 03, 2011

Årets första måndag

Dagens fail: Vaknade vid tre i natt och hade grymt svårt att somna om. Hände inte förrän ett par timmar senare.
Dagens fail #2: Telefonen ringde såklart inte när den skulle.
Dagens frukost: På Urban Deli-bageriet *. Med JoL och S. Var bokat till nio. S dök upp en timme senare. Hela vår messkonversation var försvunnen från hennes telefon, och hon var övertygad om tio. Well, jag gillar ju långa frukostar.
Dagens allvarliga: S och mitt samtal mellan Skånegatan och Sergels torg.
Dagens to do: Var verkligen tvungen att läsa ett manus. Knappt hundra sidor. Och det tog mig en evighet. Jag är verkligen usel på att få saker gjorda när jag inte har kniven på strupen.
Dagens åh, nej då: Inte alls avis på S som ska åka till NY två gånger i år. Inte alls.
Dagens upptäckt: När jag skulle byta kläder på eftermiddagen upptäckte jag att jag haft klänningen bakochfram hela dagen.
Dagens kvällsaktivitet: Fika med J. Trevligt! Och jag är ganska sugen på att se om West Wing, som J just börjat kolla på.
Dagens note to self: Kom för fasen ihåg att ringa kiropraktorn first thing i morgon!
Dagens låt: Ray LaMontagne, You Are the Best Thing. Fattar inte att jag inte upptäckt honom förut. En man med skägg som sjunger fint! (Han har en låt med i The Town, så gick det till.)
Dagens komsi komsi: Alla bloggar om Black Swan. Vill se! Men premiär först om två månader.

* Leverpastejmacka (preppar för blodgivning), smoothie, te. Gött.

2 kommentarer:

Josefine sa...

West wing. Jag har inte sett den. Är den väldigt väldigt bra?

Cecilia sa...

Var rätt längesen jag såg den (på tv, känns helt old school), men gillade den väldigt väldigt mycket.