fredag, januari 14, 2011

Med myrsteg rör jag mig framåt

Dagens to do: Gå till ett ställe, få med mig ett gult papper. Lyckades.
Dagens promenad: Från Skanstull till Riddarholmen med myrsteg. Vissa partier (=Götgatan) var glashala. Tre omkullhalkade personer på trehundra meter.
Dagens status (egentligen): Var ju några saker som drog ner stämningen rejält i dag. Trodde ett långt tag att tisdag och fredag bytt plats den här veckan.
Dagens första fina: Majlis (på gula pappretstället). Hon sa nåt som satt så jäkla bra just nu.
Dagens jobb: Först gick det sådär. Sen gick det väldigt bra. Tempo liksom.
Dagens komplimang: (Förutom Majlis då.) "Very naughty literary chic" om min Twitterbild. Samma som här.
Dagens aw: Vin på 19 glas. Finns nästan inget jag gillar bättre än tidiga kvällar på lokal.
Dagens middag: Enklast möjliga: Färsk tortellini, rucola, pesto, körsbärstomater, pecorino. Plus lite Boulder Bank.
Dagens tv: På spåret (med Elin) och Let's Dance i en enda röra.
Dagens hoppla: Sa just ja till att vara med på litteraturquiz på Plattanbibblan i februari. Men jag minns ju ingenting. Herregud.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Blev det bättre sedan. Ny bloggträff på G .. hoppas du kan komma?

Cecilia sa...

Ja! När?