tisdag, januari 11, 2011

En sån där dag

Dagens lärdom: Enligt en notis i Svenskan i dag är den 11 januari en av årets otursdagar. Allt enligt Tycho Brahe. På en sån här dag ska man tydligen inte flytta, byta jobb eller gifta sig. Och såvitt jag vet har inget av detta hänt mig i dag. Ska tydligen finnas 32 såna på året, alltså bara 31 kvar.
Dagens arbete: Tio timmar på jobbet. Inklusive finfin lunch.
Dagens present: C gav mig finfina jordgubbshörlurar och Hello Kitty-plåster. Direkt från Tokyo. Hon är snäll, hon.


Dagens post: Fick en fin sak i mejlen på förmiddagen.
Dagens folk i uniform: Så sjukt många poliser på Götgatan.
Dagens förvirring: Åkte grön linje Skanstull-Slussen. Stod Vällingby på skylten, föraren meddelade att tåget gick till Alvik. Vid Slussen sa rösten Abrahamsberg och det stod Skarpnäck på perrongskylten. Folk såg mycket stressade ut.
Dagens livsfarliga: Det är så jädra halt ute nu, tror aldrig jag varit med om värre. Det tar dubbelt så lång tid att ta sig fram till fots som vanligt.
Dagens men orka: Tänk om den där Ranelid kunde hålla tyst nån enda gång. Det är uppenbarligen okej att han säger att en miljon svenskar skriver bättre än Liza Marklund, men att Peter Englund har en åsikt om Ranelids skrivande är inte okej? Logik, anyone? Och om jag en enda gång till hör honom säga en mening som innehåller "den enda i Sverige" vet jag inte vad jag gör.
Dagens planering: På fredag ska jag få Pad thai till lunch. Längtar redan. Och nästa torsdag får jag träffa flera tjejer som jag gillar. Ser jag fram emot.
Dagens inköp: New Dehli. Tack för tipset, Adbåge!
Dagens goda nyhet: Se förra inlägget.

8 kommentarer:

emma sa...

jag har fatir med osanning. kom på detta när jag målade om nagglera igårkväll. GAH! det är INTE new delhi. det är fan las vegas. hur kunde jag ta så fel?
las. vegas.
äre.

emma sa...

farit

Cecilia sa...

MEH! Nu har jag lagt ut 45 kronor på fel färg alltså? Haha, det är lugnt. Tyckte New D. såg finfin ut, i alla fall i flaskan. Provar endera dagen. Och festligast av allt: Las Vegas har jag nog i kylskåpet ...

Raggoparden sa...

Enkelt. En miljon svenskar skriver garanterat bättre än Lisa Marklund.
Peter Englund dansar troligen sämre än Björn Ranelid.
Do hajja? :)

emma sa...

jag skäms och pustar ut samtidigt. fan vad dåligt samvete jag fick när jag kom påt! förtifem spänn åt hellsicke!

Cecilia sa...

Adbåge: Det är cool! Rätt nöjd med New D också. Du ska få bild. Kanske en färg för dig också?

emma sa...

gärna!
ja elle hur, känner mig manad. kanske var det en freudiansk felsägning. typ.

Cecilia sa...

Omöjlig att göra rättvisa på bild, visade det sig. Men liksom rödmörkrosa. Och sjukt lätt att pensla på (lite lättare än vanliga Mavala, mystiskt nog). Har fått flera komplimanger i dag. Väl investerade kronor :-)