söndag, juli 18, 2010

Semesterläsning


Jonathan Tropper, This Is Where I Leave You
Kan man annat än gilla Tropper? Nej.

Allison Winn Scotch, Time of My Life
Köpt på Borders i NY. Ren chansning. Gillade. Och det visade sig att Tropper och AWS hade en gemensam bokgrej i NY häromdagen. Skulle jag ha velat vara.

Jenny Colgan, The Good, the Bad and the Dumped
Fult omslag, inte så särskilt rolig.

Jane Green, Girl Friday
Har nog läst nästan allt hon skrivit, den förra slutade jag läsa efter trettio sidor, den här funkade bättre.

Gun-Britt Sundström, För Lydia
Köpte på loppis i förra veckan för en femma. Har den hemma också, tror jag. Älskar ju Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken som GBS gjort en slags tolkning/omarbetning av.

Paolo Giordano, Primtalens ensamhet
Så sorglig. Snöpligt slut, men gillade.

En jobbok.
Som jag inte kan säga nånting om, men sträckläste den i dag. Säger en del.

1 kommentar:

Missy sa...

Det gör mig glad att se att någon fler än jag läser Bust. Yay!