onsdag, juli 07, 2010

801: Om jag hade orkat

hade jag gått sju steg och hämtat iPhonesladden så hade ni fått se några fina semesterbilder, men jag är för lat. Och fotbollsmatchen är sjukt spännande nu dessutom.

I dag:
*brygghäng i lite vind. Trots solkräm mycket röd nu. Man fattar ju aldrig det där att solen bränner ändå. (Eller är det kanske bara jag. Som verkligen borde ha lärt mig. Well, tur att jag är den bruna typen, i morgon är allt okej igen.)
* två dopp. Mycket skönt. Hela arton grader. Leder badligan med 2-0. Husbonden kommer få svårt att komma ikapp. Har väl iofs aldrig hänt att jag inte vunnit ...
* hundra kliande myggbett.
* tomten full av ris. Som förhoppningsvis försvinner i morgon.
* husbonden kom puttrande ut hit på Moto Guzzin. Och märkte inte ens att jag dumpat den där köksmattan som han är så kär i (men som bara är full av spindelväv, hundhår och annat icke-fräscht). Fast när han väl märkte (efter många ledtrådar) blev han nöjd. Visste väl det.
* bokat tre nätter i Hbg. Som riktig semester. På hotell. Festligt.

Jonathan Troppers This Is Where I Leave You, eller som vi säger: TIWILY, är mitt litterära sällskap just nu. Like it a lot. Och Steget lyssnar jag på mest hela tiden. Och Johnossi, vars Peace and Lovekonsert jag sent kommer att glömma.

Inga kommentarer: