lördag, juli 24, 2010

Det blir ju aldrig som man tänkt sig

Plan:
Gå till jobbet, plocka ihop lite böcker till Helsingborgsbarnen, äta lunch med bror och svägerska. Åka till landet.

Blev: Gick till jobbet, plockade ihop böcker. Fick skav av nya tollorna*. Promenerade från holmen till Norrmalmstorg (hade ju lite tid över). Köpte nästan en skitfin klänning på Marimekko. Fyndade ett par skitfina skor på Nilson, 70 % rea, som gratis ju. Mötte upp bror med fru på Pontus by the Sea lagom till regnet. Åt lunch, drack rosé. Skulle åka till landet, ringde husbonden, ösregn även där, kom på andra tankar, gick istället till Konsum i Gamla stan och köpte lite frukost, lillebror ringde och sa: Kom till Skeppsbar. Gjorde jag, fick ett glas rosé till och en shot on the house (brorsans polare jobbar där). Berättade om när jag inte fick komma in på nämnda bar, till allas stora nöje (sunkigt ställe, för er som inte vet, och jag fick inte komma in för ett par år sen, till mina kollegors stora nöje, kompisen jobbade inte där just då). Sen åkte familjen till Ingarö och jag hem. Och hela tiden släpade jag på min tunga väska med nytvättade handdukar, shorts och annat landet-nödvändigt.

Det regnar fortfarande och jag går in skorna.

* tollor=tofflor på skånska.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Inte illa! Du vet väl om att de pengar du SPARAT på rean kan med gott samvete användas att införskaffa ytterligare prylar. Det är att likna vid ett kretslopp?

Cecilia sa...

Å, jag älskar såna där resonemang. Pengarna jag sparade funderade jag redan i affären på att spendera på ett par skor till, till fullpris. Men höll mig. Få se hur länge jag lyckas ...