torsdag, juli 29, 2010

Och så kommer regnet*

Det har regnat i dag. Jättemycket. Det regnar fortfarande. Sportstugan lämnades så snabbt det gick, turbo hem till stan. Däckshaveri på Norrtäljevägen. Stor trailer just framför oss började plötsligt ryka massor, och lukta bränt. Sen flög däcksrester över vägen. Det är en 2+1-väg, och vi befann oss just då på ettan. Men chauffören var cool och körde vidare med punkan tills det blev två körfält. Som tur var hade han massa hela däck att köra på, typ elva, men det såg läskigt ut.

Well. Sen tvingade jag JoL att ses i stan för att jag skulle få fortsättningen på Jenny Hans Sommaren då jag blev vacker. Nu på engelska: It's Not Summer Without You. Författaren har finfina webbplatsen. Check it out. Rolig fika på Muggen. Apropå vädret kom vi in på meteorologer. Och en Rockystripp om en välkänd sådan.

Nu nya Cover (som lite otippat seglat upp som mitt favvomagasin, alltid massa snyggt och läsvärt). Snart Jenny Han. Och så packa väskan till Helsingborg såklart.

*Husbonden har skrivit låten. Han är grymt nöjd. Och ja, måste faktiskt säga att den är helt ok. Bara lite jobbigt att jag får den i skallen så fort det regnar.

Inga kommentarer: