onsdag, juli 14, 2010

Men släpp det!

Alltså, folks drömmar är ju helt ointressanta nästan jämt. Mina, inte minst. Men gångna natten drömde jag konstigt. Tänker att jag kanske kan sluta tänka på den om jag berättar. Var på skitstort flygplan, på väg hem från nån slags jobbgrej, säkert en bokmässa. Plötsligt blir planet kapat av massa män från Uruguay. Nödlandning i Wien. Nej, ingen logik alls. Ingen får gå av planet. Vad gör jag? Jo, börjar sno saker från taxfreen. Cigg, sprit, choklad. Sen vaknade jag. Hela alltet hade säkert nåt att göra med fotboll, gårdagens tåg som bara blev stående och lite annat. Men den där drömmen sitter fortfarande kvar i skallen. Hoppas på en fräsigare dröm i natt.

2 kommentarer:

emma sa...

haha, ja folks drömmar brukar ju tråka en till döds. men den här var ju kortfattad och konkret! och lite spännande. intressant när de sitter kvar sådär, så att man kan gå och "hämta" drömkänslan hela dagen. fast jag gillar det, oftast. det är lite gött. (om det är en bra dröm)

-menee, hoppas den har fejdat iväg nu då, framåt sen-kvällen.

(annars får du köra den där konfrontations-grejen (?), typ rollspela upp hela drömmen för att bearbeta den..)

Cecilia sa...

Ja! Jag gillar väldigt mycket när de bra drömmarna sitter kvar på dagen. Kan vara riktigt härligt. Fast just den här behöver jag inte tänka mer på, känns det som. Som sagt, hoppas på nåt fränare i natt. Där jag inte heller TJUVAR saker! Sånt sysslar ju inte jag med.

Läser intressant bok nu, kanske kan jag drömma lite om huvudpersonerna i den ...