tisdag, januari 19, 2010

What? Är det tisdag?

Dagens diagnos: Förkylningen är nog under kontroll.
Dagens väder: Men nu är det ju mer snö igen. Jag vill inte.
Dagens jobb: Bloggadministration, avstämning med agenterna, Bolognaplanering med M, matlådelunch (andra dagen i rad), omslagssnack med E, Bokjurymöte på SBI. Hemma: Manusläsning och lite korr.
Dagens förvåning: Har inte alls känts som tisdag i dag. Very odd. Kanske för att jag körde lite power-tisdag ...
Dagens överraskning: Har just satt om en bok som vi för första gången gav ut för drygt tio år sen. Jag har säkert läst den här texten trettio gånger, och ändå är det som ett knytnävsslag i magen. Ska fasen se till att varenda trettonårig tjej i Sverige läser den.
Dagens men orka: SvB:s något partiske chefredaktör gör ännu ett minnesvärt inlägg. Tänker inte ens länka, för det är så dumt, så dumt.
Dagens Saltsjöqvarn-nyhet: Amelia Adamo har besökt Marina Tower.
Dagens musik: Joel Alme. I like.
Dagens viktigaste: Skänk en timlön till Läkare utan gränser. Eller tio. Men gör det!

4 kommentarer:

Johanna L sa...

Jag röstar nog på tio timlöner. Det är ju bara att se sig omkring för att fatta att man lätt har råd med det... Och efter att ha sett "Vägen" så blir man ännu lite mer inspirerad och givmild. Du milde.

Cecilia sa...

Tio minst. Såg en uträkning: Om alla arbetande svenskar skänker en enda timlön så blir det hur många miljoner som helst. Räknat på 160 spänn i timmen. Många tjänar ju mkt mer än så.

M-L sa...

Och jag som snart har en trettonåring i huset blir förstås jättenyfiken vad det är för bok jag ska se till att hon läser??

Cecilia sa...

@ M-L: Kort kjol av Christina Wahldén. Slut för tillfället, men kommer i pocket i augusti.