tisdag, januari 05, 2010

Och det härliga livet bara fortsätter ...

Dagens chock: Alltså, i går kväll var det 5 minus. Jag, uppenbarligen mitt dumma nöt, trodde att det var så i dag också. Moahahaha! 14 minus är en helt annan sak. Gick ju fasen ut utan benvärmare, utan mössa. Och jag, uppenbarligen mitt dumma nöt, skulle promenera från holmen till Nytorget. Smart, verkligen smart.
Dagens lilla förvåning: När trumpetaren plötsligt var på tvn.
Dagens trevliga 1: Hej då-fika till gravvo-Y med JoL:s fantastiska bakverk - både Mia Öhrns supergoda banankaka (finns i Kladdkakeboken, rekommenderas!) och havrekakor med russin. Love! Och i vanlig ordning, mycket roliga samtal. Uppmanar verkligen Y att starta bebisblogg med allt förbjudet, typ whisky sour och lindade bebisar.
Dagens inköp: En ny mössa. Höll på att dö lite när jag gick över Slussen, där det blåser åt alla håll samtidigt. På Götgatan fick jag nya mössan. Snygg och sjukt billig. Organic cotton by HM, 39 och 50.
Dagens trevliga 2: Fika på Svart kaffe med C. Long time, no see. Och så trevligt. Inte alls avis på att hon snart ska åka sex veckor till Thailand med familjen ...
Dagens panik: Kändes för en kort stund som jag 1. skulle frysa ihjäl på vägen från SK till Folkunga, 2. skulle bryta benet/benen/armen eller nåt när jag sprang på isiga trottoaren för att hinna med 53:an. Att stå och vänta i tio minuter fanns inte på kartan, hellre då benet i gips i x antal veckor.
Dagens citat: "Hur är det med v-formen då?"
Dagens film: Det stora blå. Som jag älskade den filmen en gång. Och så snygg han var, Jean-Marc Barr. De där ögonfransarna ... Nu blir jag mest irrad. Jäkla själviska typ.

4 kommentarer:

JoL sa...

Kistamamman.se. Bara väntar på den, hahaha! Kommer att få Vidars pappa att börja hyperventilera.

Cecilia sa...

Moahaha! Måste tvinga henne att göra det. Vi kan sätta upp alltet, bara för henne att börja skriva. Skulle lämna alla andra bloggar i ämnet långt bakom sig.

JoL sa...

Det första stället vi promotar den på är ju alltså familjeliv. Sen tror jag resten kommer att lösa sig av bara farten...

Cecilia sa...

Så himla bra. kan bara se kommentarsflödet efter inlägget om "Träna en kvart om dagen med din lindade bebis som medicinboll".