fredag, januari 22, 2010

Stockholm-Köpenhamn

I går:
* Men vilken dag, och vilken kväll! Avtackningsmiddag för G med ledningsgruppen. Så himla trevligt. Och gott. Och roligt. Känns som vi skrattade väldigt mycket.
I dag:
* Köpenhamn. Styrde förstås stegen direkt till COS. Så himla nöjd att klänningen jag gick och klämde på i november fanns kvar. Till halva priset. Och så en till förstås, gäller ju att passa på. Sen började det hända festliga saker: När vi var på väg ut fick jag syn på F, med nya lilla bebben. Hon bor visserligen i K-hamn, men ändå. Hur stor är chansen? Dessutom var hennes syrra också där (bor i Sthlm). Hon såg ganska förvånad ut när jag stegade fram och sa hej. Som om inte det vore nog, så dök författare T med fru också upp. Slutsats: Alla älskar COS. Och Köpenhamn är en liten stad.
Tjugo minuter senare, på Hay, tisslade och tasslade de två expediterna en massa. "Aj, vad hon er tynd", sa de flera gånger medan de stirrade ut på en kvinna som stod mitt över gatan. Jag undrade såklart vem det var. "Kronprinsessan Mary." Så fram med mobilen. Och givetvis mötte vi F och bebisen utanför Hay. Köpenhamn är verkligen den lille by.

Fikat intogs på Royal Copenhagen Café. Med en väldigt förvirrad och arg servitris som vägrade prata annat än engelska med oss. När jag beställde för tredje gången fick vi det vi skulle. Men allting slutade med att hon bjöd på alltihop. Så kan det gå.

Nu vila benen på vad jag trodde skulle vara ett hotellrum, men nej, det blev en liten lägenhet istället. Jag är lite lite gnällig, visst många kvadrat för pengarna, men det känns som vi är hemma hos nån annan, inte på hotell. I kväll indiskt (hello C, var bara tvungen, det var ju så gott senast).

Inga kommentarer: