lördag, januari 09, 2010

Lördag och man fryser fortfarande nästan ihjäl

Visst är det vackert med all snö, och solen och allt, men nu börjar den här kylan kännas lite enformig. Klä på sig så himla mycket kläder, gå ut, och ändå bli iskall. Nä, vad är det för fel på en sådär tre-fyra minus? Eller på plusgrader?

Tog mig i alla fall i kragen och promenerade till Nytorget. Fikade med JoL på Sofo. Kom på bra saker. Hon, som ju är författaren av oss två, outade lite om nya boken, alltså den som kommer efter den andra nya, den som kommer i sommar. Och då satte min fantasi genast igång: Ska det vara en tjej eller kille som huvudperson? Var ska det utspelas? Och såklart hade J svaret på alla mina frågor. Sen kom vi på en annan rolig jobbgreja som vi måste få till.

I övrigt: Dagen började med en kort Mad Men-diskussion, finns vissa som lever sig in i serien lite väl mycket kanske. Fast helt förståeligt. (Känner mig som Betty D vissa dagar, andra som Joan.) Sen: Var lite hemmafru (Betty). Läste klart This Lullaby (ja, det har tagit en jäkla tid, stack ju emellan med Little Stalker). Nu börjar jag på nästa Dessen: Lock & Key. Har såklart också kollat Stjärnorna på slottet. Gråtit en smula, i vanlig ordning förfärats över en viss, orangefärgad författare, och blivit lite sugen på musslor (som jag absolut aldrig får äta). Nu slåss Russell Crowe på tv:n, jag går och lägger mig. Over and out.

Inga kommentarer: