lördag, januari 02, 2010

Det är 20100102

och från och med nu ska jag:
* räkna till tio lite oftare.
* vara modigare än vanligt. Som Missy så snyggt sa: Ta mig vatten över huvudet.
* tänka på tålamodet. Tåla-mod. Hela tiden. Verkligen vara tålmodig.
* släppa saker innan de gräver sig in.
* vara väldigt tydlig.
* inte bli irriterad när andra gör saker på ett annat sätt än jag skulle ha gjort.
* inte låta surdegarna växa till sig (och då pratar jag inte om de bokstavliga, utan om de andra).
* vara glad, pigg, trevlig, rolig och fantastisk i största allmänhet.

Om jag bara lyckas göra några av ovanstående punkter kommer livet att bli så mycket enklare. (Och ja, jag erkänner, vissa saker är i det närmaste helt omöjliga, men jag ska banne mig försöka.)

Dock finns det risk för att jag fortsätter att:
* prata skånska.
* komma i tid.
* skratta för högt.
* kolla på sjukhusserier.
* tjata om N.Y.
* köpa klänningar.
* ha datorn i knäet lite för ofta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag känner inte dig irl, men jag är en av dem som läser din blogg och vågar mig därför på att säga att du verkar vara rätt fantastisk redan :-)Gott nytt år!

Cecilia sa...

Oj, tack! Precis vad jag behövde höra just nu. Gott nytt år!