söndag, maj 24, 2009

So far denna söndag in Gothenburg

Dagens frukost: Shit, vilken hotellfrukost jag fick! Perfekt hårdkokt ägg. Och till och med pannkakor! (Hade man varit sugen på varmt, så fanns vita bönor i tomatsås, äggröra, prinskorv, you name it.)
Dagens läsning: Det är många som saknar Lennart Persson. Förstås.
Dagens undran: Hur många goa gubbar ska kalla mig fröken i dag? I går fick jag ihop tre fröken på bara tio minuter. "Ursäkta, fröken, har du en cigg att avvara?" "Ursäkta, fröken, har du några kronor över?" I Stockholm är folk som vill ha nåt inte alls lika artiga.
Dagens to do: Först kolla författare C på Nyhetsmorgon. Sen ut på stan. Har några timmar att slå ihjäl innan tåget till Steungsund. Håller tummarna för att det inte ska bli nåt regn. Och för att jag hittar tillbaka till en viss skobutik. Eller kanske vore bättre om jag inte gjorde ...

Inga kommentarer: