tisdag, maj 05, 2009

Jobba, förläggaren, jobba!


Dagens promenad: Jodå, det blev en promenad från kvarnen till holmen i morse. Skönt. Men satan, vad det var kallt!
Dagens jobb: Inte ett endaste möte bokat i dag. Skönt. Och jag fick massor gjort. Arbetsdagen avslutades med mailrensning. Slänga, slänga.
Dagens diagnos: Jodå, lite regn funkar bra för allergin. Men jag bekymrar mig lite för de där astmatendenserna som känts av på sistone.
Dagens lunch: Finlunch på nytt ställe. God var den också.
Dagens jobb 2: Jag skrev mitt namn på sådär fyrahundra brev. Som vi vek och la i kuvert som vi hade dessutom satt etiketter på. Sånt kan man också ägna sig åt på jobbet.
Dagens mysterium: Fick för mig att lyssna på Absolute Music 2008 på spotten. Fattar inte varför. De första låtarna var helt okej, men rätt snart la jag lurarna på skrivbordet, men stängde ändå inte av. Som tur var kom jag på bättre tankar nån timme senare.
Dagens ord: Ställer mig helt bakom detta, men själva ordet ... nja.
Dagens kalla: Att stå och vänta på en försenad buss utanför Riddarhuset i småregn som övergick i ösregn. Lite för sent, lite för hungrig. (Och för att råda bot på hungern åt jag en halv påse salmiakläkerol. En dålig idé.)
Dagens läsning: Om massa restauranger i N. Y.! Lovely!

Inga kommentarer: