tisdag, maj 19, 2009

Finaste Siri!


Dagens promenad: I dag blev det ett väldigt promenerande. Kvarnen-holmen, holmen-city tur och retur, holmen-Aka City, Kuturhuset-holmen.
Dagens väder: Mulet. Morgonen bjöd på mulet och regnet hängande i luften. Sen kom solen.
Dagens diagnos: Lite träningsvärk, lite allergi, lite irrad.
Dagens jobb: Möte, sen försök att få undan ett och annat viktigt dokument. Det gick rätt bra. Hoppas att jag i morgon kommer fram till bokinfodagsförberedelserna. Snarare: i morgon måste jag förbereda mig.
Dagens förlust: Sveriges bästa musikskribent, Lennart Persson, har dött. Alldeles för tidigt. Läs alla fina minnesord här.
Dagens fika: Med JoL på Aka City. Hon var starstruck efter att ha intervjuat Siri Hustvedt.
Dagens finaste: Ovan nämnda Siri på Internationella författarscenen på Kulturhuset. Hon var alldeles bedårande. Jag skulle kunna ha lyssnat på henne ett par timmar till. Nu måste jag läsa klart Sorgesång.
Dagens låt: Peter LeMarc. Kosters klippor. (Special edition.) Helt beroendeframkallande på ett konstigt vis.
Dagens outfit: Nya Rabén & Sjögren-påsen. Den fick betyget snygg.

Inga kommentarer: