onsdag, maj 20, 2009

Halvdagen som blev hel


Dagens promenad: Kvarnen-holmen. Med lätt träningsvärk.
Dagens jobb: Jag gillar verkligen att jobba halvdagar. Får aldrig så mycket gjort som då. Lyckades till och med att bocka av en grej som stått på listan sen typ december! Jeez. Sen att det aldrig blir en halvdag är väl en annan sak.
Dagens premiär: Lyckades svara rätt i telefon för första gången. "Rabén & Sjögren, Cecilia." Hon som ringde verkade inte märka nåt.
Dagens snyggaste: Siri, som plötsligt befann sig väldigt nära mitt rum. Jag blev starstruck igen.
Dagens inköp: Skulle bara köpa ett linne. Kom hem med underkläder, en kjol, ett bröd, en pappa-present. Jag vet inte hur det gick till.
Dagens andra kändis: Marie-Louise Ekman satt bredvid mig på 2:ans buss. Hon är bara så cool. Hade jag varit mindre blyg skulle jag ha sagt nåt fint till henne.
Dagens motion: Lyckades ta mig ut på veckans andra jogg. Trots stela ben.
Dagens tredje kändis: Stephen Simmonds. Som nästan körde på mig med sin vespa. När jag var ute och sprang. (Känns så bra att säga sprang. Även om det kanske är sanning med modifikation.)
Dagens drama: Finaste kompisen som messade att hon ligger nyopererad på Sös. Krya snart! Jag vill att du ska vara frisk!
Dagens middag: Kanalburgare med Pilsner Urquell. Intogs på Boule & Berså. Nice, även om det kanske var i svalaste laget.
Dagens tv: Greys såklart.

Inga kommentarer: