söndag, maj 10, 2009

Jag kan ligga här och dö utan att du märker det

Dagens sinnesstämning: Tog ett tag innan jag var överens med den här dagen. Efter lunch började det kännas okej.
Dagens tempo: Så långsamt, så långsamt. Fattar inte vad som hände.
Dagens promenad: Längs Hammarbykanalen till Skanstull, därifrån till Slussen. När solen väl visade sig. Inga strumpor!
Dagens diagnos: Allergisk igen. Regnet hjälpte knappast. Sambon fortfarande dödligt förkyld. (Och han är väldigt missnöjd med icke-vården han får. "Jag skulle kunna ligga död här i soffan utan att du märkte nåt." Jo, det är jättevanligt att man dör av lite snuva. Dessutom fick han faktiskt glass.)
Dagens fundering: Mycket som snurrar i skallen. Av olika sorter.
Dagens planering: Nästa lördagskväll är bokad. Rex i Umeå.
Dagens insikt: (Eller snarare gårdagens.) Sista helgen på fyra veckor som är som vanligt. Tre av fyra helger kommande månad är jag borta - Umeå, Göteborg, N.Y. Och den som är kvar är full av besök och 40-årsfest.
Dagens låtar: Adiam Dymott. Too Far Gone + Elin Sigvardsson & Magnus Carlsson. Saviour.

1 kommentar:

Johanna L sa...

Ah, jag fnissade åt den där kommentaren. Så väldigt mycket förorättad + sjuk man.

En annan rolig grej, helt orelaterad, var att ordverifieringen jag fick här under är "hetso". DET känner jag igen mig i ibland.