onsdag, mars 18, 2009

Vårtecknen står som spön i backen


Dagens väder: Jo, det känns faktiskt som vår. Promenerade kvarnen-Skanstull i morse. I strålande sol, på sopade gator. Underbart. Till och med solglasen åkte fram.
Dagens andliga spis: Fick jag i förmiddags.
Dagens jobb: Med författaren P på BTJs bokhandel i Farsta. Det var kul. Och än en gång kan man tacka sin lyckliga stjärna för att man får jobba i stan och inte i ett industriområde långt borta.
Dagens bokning: Fina L bokade biljetter till Joyce Carol OatesKulturhuset i juli. Jippi!
Dagens dataövning: Ett härligt exceldokument. Som nog är rätt halvklart nu.
Dagens konstiga: Att jag drack kaffe utan att få magknip.
Dagens vill se: Recension av Clintans Gran Torino i Kulturnyheterna. Hm, hinner nog inte i helgen, men nästa kanske.
Dagens vårtecken: Två killar med kortärmat. Två andra killar med glass.
Dagens tv: Ja, men jag kollar väl på ett avsnitt till av Greys. Visserligen var det skitkonstigt förra veckan också, men det går inte att sluta bara sådär.
Dagens planering: Och vad packar man ner i Bolognaväskan då? Det är fint väder i Italien just nu, fast fredag och lördag bara 10-12. Sen 17-18 fram till onsdag. Jag har glömt hur det känns när det är sånt väder.
Dagens låt: El Perro Del Mar. Change of Heart. (För övrigt är hon himla snygg, den där Sara Assbring.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag förstår inte varför man flyger in en norrman för att prata med JCO? Nog för att han är bra, men är det slut på svenskar? Eller är alla i det gebitet på sina land på Gotland / Österlen i juli?

Cecilia sa...

Jag har inte ens koll på vem som ska prata? Skavlan eller? Verkar ju lite knasigt. Daniel Sjölin eller nån skulle väl klara det utmärkt?

Anonym sa...

Nej, det är en som heter ngt dubbelnamn (of course, han är ju norrman) Brenner. Han är motsvarande Sjölin, ledare för norskt bokprogram på teve. Och han är ju jättebra, men ändå, varför?