måndag, mars 23, 2009

Ciao ciao Italia part 2




Det är knappt att jag vågar yppa ett endaste ord om det fantastiska vädret vi haft i Bologna i dag. Insåg att mina facebook-uppdateringar väckte ont blod bland kollegorna som satt och tittade ut över ett snögloppigt Sthlm. Nåväl, i dag har det varit en perfekt vårdag. Sol, lite dimma på morgonen, lagom varmt för att sitta ute och bli en gnutta röd om kinderna. Jag hade till och med ett par fräknar när jag kom tillbaka till hotellet. Dock verkar de ha varit rätt tillfälliga.

En okej mässdag, lite lamt, alla är sådär lagom rädda på grund av krisen. Fick i alla fall träffa en drös trevliga förlagskollegor.

Nu i kväll, den sedvanliga familjemiddagen på Donatello. Mycket god mat. Alla var på galet gott humör. inklusive hedergästerna, Lärn och Hellsing. Och jag fick betala. Skippade minglet på glassbaren och promenerade hem med Å. Nu sova.
Lusiga bilder, men tagna sista biten från mässan till hotellet. Körsbärsträden blommar, tvätten hänger ute.

Inga kommentarer: