lördag, mars 28, 2009

En lista till, då

Lovar du att vara ärlig? Jag är alltid ärlig.
Du heter: Cecilia Elisabeth.
Smeknamn: Cilla, syrran, Sesse. Cissi av två före detta kollegor.
Låt som när du är ledsen sörjer till: Nånting måste gå sönder. Eldkvarn.
Beroende av: Att skratta, att dricka te, att sova ordentligt.
Vad tror folk om dig? Att jag är lite arg.
Stämmer det? Nästan aldrig.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina kläder. Och ibland komplimenterar tanter på bussen mitt hår.
Vad säger du för att imponera på någon? Ingen aning.
Hur imponerar man på dig? Man är rolig, trygg och vågar stå för vad man tycker.
Brukar du skratta för dig själv? Det händer.
Vad står det i ditt senast inkomna sms? Från O. "Jag visste att du skulle glömma det!"
Var bor du? Lägenhet i Saltsjöqvarn, Nacka.
Trivs du där? Mycket.
Äger du några converse? Inte nu, tror jag. Eller vänta, ett par. Fast inte All Star, ett par andra.
Sprit, cider, vin eller öl? Vin.
Brukar du bli för full? Händer väl ibland.
Vad har du för mobiloperatör? Tele2 (inte självvalt).
Är du allergisk mot något? Träd, ärtor, gräs, pälsdjur ibland, musslor ...
Har du haft sex idag? Nej.
Hur svarar du i mobilen? "Hallå" alternativt "Cecilia".
Vem ringde du senast? Minns inte.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Han sa massor. I lite upprörd ton. (Fast det var inte jag som orsakat det upprörda.)
Antal timmar sömn inatt? Åtta.
Sov du ensam? Nej.
Brukar du komma i tid? Jämt.
När mår du bra? När jag får bocka av saker på att göra-listan.
När blev du fotad senast? Blev proffsplåtad för två veckor sen. Det var kul.
Hur känner du dig nu? Helt okej. Lite nervös för kvällens match.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart, denim eller nåt mönstrat.
Vad tycker du om fötter? De är fina. Fast ena stortån är inte så snygg för tillfället.
Vad saknar du? Tid.
Hade du en bra kväll igår? Jadå. Var rätt slut efter en tokig vecka.
Favoritdryck på morgonen? Te med mjölk.
Rakar du benen? Oftast.
När brukar du oftast gå och lägga dig? 22-23-tiden.
Är du blyg? Inte numera.
Vill du hellre ha mail än brev? Nja. Brev vore lite trevligt.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja, tveksamt. Men attraktion, absolut.
Är du nöjd med ditt liv? Ja.
Är du bortskämd? Inte precis.
Vad gör du i morgon? Läser manus. Kanske går på bio.
Vad är det värsta du vet? Folk som inte tar ansvar, som inte orkar engagera sig.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Borde man väl ha koll på ... Inklusive allt bör det bli ett antal hundra. (Om inte en snygg klänning eller ett par dojor råkar komma i min väg, då kan det bli lite mer.)
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? I snygghet: Michelle Williams. I klokskap: PO Enquist, Lena Sundström, Ann Heberlein, Kristina Lugn. Finns massa.
Vad längtar du till? Våren. Den här sega vintern håller på att driva mig till vansinne.
Vad är det finaste du fått? Frågan om jag ville bli gudmor till H var väldigt fin.
En speciell dag du minns? Finns flera speciella.
Tycker du om någon just nu? Ja.
Du samlar på? Fugaskålar. Eternell-ljusstakar.
Gröna eller röda äpplen? Röda. Allergisk mot gröna.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen.
Gillar du golf? Minigolf är jag skitbra på.
Vilken tid gick du upp idag? 8:15.
Har du sovit i din egna säng inatt? Det vill jag lova.
Har du strumpor på dig nu? Strumpbyxor.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Boka en resa till N.Y. På nåt skitdyrt hotell.
Bär du glasögon eller linser? Glasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej.
Är du bra på att laga mat? Det tycker jag.
Är du flygrädd? Nej, fast jag gillar inte att det är så trångt.
Hur vig är du? Nuförtiden inte så särskilt, men förut var jag jätttevig.
Är du musikalisk? Så jag klarar mig.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Tror du på ett liv efter döden? Njä.
Tycker du om sushi? Mycket.
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja. Efter mer än fyrtio år.
Har du tandläkarskräck? Lite kanske.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Mer morgon än kvälls. Fast jag vill inte prata förrän vid niotiden.
Vilken ögonfärg har du? Blå.
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Jahadå.
Senaste låt du hörde? Smash Into You. Beyoncé.

Inga kommentarer: